לאפרושי מאיסורא: לקראת הפסח המונים יחתמו על "היתר עיסקא"

    ישראל נח חסידים No Comments on לאפרושי מאיסורא: לקראת הפסח המונים יחתמו על "היתר עיסקא"

    לאור קריאתם של גדולי התורה ופוסקי ההלכה במהלך השנים האחרונות, המונים התעניינו בימים האחרונים אודות חתימת שטר "היתר עיסקא" שימנע מהם להיכשל באיסורי ריבית החמורים | בבית ההוראה לענייני ריבית בראשות הגאון רבי פנחס וינד מציינים כי הזמן לחתימת השטר הוא בערב חג הפסח

    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך החודשים האחרונים חלה התעוררות עצומה בקרב ציבור החרדים לדבר השם בנוגע לאיסור ריבית והמסתעף. חומרת האיסור אשר עד עתה לא הייתה ידועה לרבים קיבלה משנה תוקף בעקבות פעילותו חסרת התקדים של בית ההוראה לענייני ריבית, אשר כללה מסירת שיעורים ועריכת כינוסים בנושא הסבוך.

    במהלך כינוסים רבים שנערכו בתקופה האחרונה הוצגה חומרת האיסור, בעיקר בקרב בעלי עסקים וחברות אשר פועלים ללא "היתר עיסקא", כשהם כלל אינם מודעים לחומרת הדבר. כעת, שבועיים ויותר לקראת חג הפסח, ובבית ההוראה מפרסמים את קריאתם של גדולי התורה מהעבר בו הם קוראים לציבור לחתום על שטר "היתר עיסקא" בעת ביצוע מכירת החמץ אצל רבותיהם כנהוג בערב חג הפסח.

    בקריאת קודש שפורסמה כבר בשנים עברו על ידי עשרות מגדולי התורה ופוסקי ההלכה הם מתריעים אודות חומרת איסור הריבית, "שאמרו עליה שהנכשל בה כאילו עשה ועבר כל עבירות שבעולם, ונכסיו מתמוטטין, ולעומת זאת הנזהר בה מעלה עליו הכתוב כאילו עשה כל המצוות, ומתברך בכל הברכות ונכסיו עולים ומתברכים". בהמשך מכתבם כותבים גדולי התורה כי דווקא בזמנינו יש להקפיד על כך ביותר כאשר לכל אחד ואחד ישנו חשבונות גז, חשמל, מים וטלפון.

    במכתבם החריג שהכה גלים בקרב ציבור החרדים לדבר השם הוסיפו גדולי ישראל כי, "בהרבה מקרים אין עצה להינצל מן האיסור, אלא על ידי עשיית "היתר עיסקא" כהלכתו כראוי וכנכון". בשולי מכתבם קובעים פוסקי ההלכה כי מידי שנה בשנה בעת מכירת החמץ אצל הרבנים חובה על כל אחד ואחד לחתום על שטר "היתר עיסקא" בכדי שחלילה לא ייכשל באיסור החמור הזה במהלך שגרת חייו, כמו לדוגמא, מכירת או קניית דירה, לקיחת הלוואה או משכנתא מהבנק, פתיחת תכנית חיסכון לכל ילד וכיוצא בזה.

    בעקבות מכתבם של גדולי התורה רבים התעניינו בימים האחרונים על שטר ה"היתר עיסקא" וכיצד יש לבצע אותו זאת לקראת מועד החתימה שהונהג בכל שנה ושנה בערב חג הפסח אז יוצאים למכור את החמץ אצל הרבנים בבתי הדין השונים. בבית הוראה לענייני ריבית בראשות הגאון רבי פנחס וינד מביעים סיפוק רב בעקבות ההתעוררות העצומה והם מקווים שהציבור כולו יתגייס לשמירה על ההלכות החמורות הללו שרבים לא מודעים אליהן.

    הקליקו לחתימה ישירה על הטופס 



    0 תגובות